Методологія


Національний екзит-пол під час 2 туру виборів Президента України 7 лютого 2010 року.
 
Екзит-пол під час виборів Президента України 7 лютого 2010 року будуть проводити дві компанії - Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) і Центр Разумкова, координацію їх робіт, наукове керівництво і розробку вибірки буде здійснювати КМІС. Головний фінансовий і медійний менеджмент екзит-полу буде здійснювати Фонд «Демократичні ініціативи».
 
Вибірка. Генеральна сукупність екзит-полу - виборці, які проголосували на виборчих дільницях на території України (крім спеціальних дільниць і тих, хто голосував на дому). Вибірка буде репрезентативною  для України в цілому й для її 4 регіонів (Захід, Центр, Схід, Південь[1] ). Вибірка є двоступеневою кластерною, на першій ступені з кожної області, пропорційно кількості дільниць у цій області, відбираються виборчі дільниці з рівною ймовірністю, на другій ступені проводиться систематичний (покроковий відбір) виборців на виборчій дільниці. Буде використовуватися постійний крок відбору протягом дня проведення виборів.
 
Кількість виборчих дільниць - 300 (по 150 для кожної дослідницької компанії).
 
Обсяг вибірки – 16500 респондентів (в залежності від явки)
 
Середня кількість опитаних на кожній дільниці – приблизно 50 виборців.
 
Кількість інтерв’юерів
На кожній виборчій дільниці буде працювати 3 інтерв»юери, усього буде задіяно близько 800 інтерв'юерів, які пройдуть спеціальне навчання.  У містах інтерв»юери працюють до 20.00, у селах – до 17.00.
 
Похибка вибірки. Статистична похибка вибірки з врахуванням дизайн-ефекту не перевищує 1.1%, але є ще систематичні похибки, які залежать від різних факторів (включаючи погодні умови) і їх важко оцінити. Виходячи з досвіду попередніх екзит-полів, що були проведені за такою самою методологією, ми припускаємо, що загальна похибка дослідження по кожному з кандидатів не перевищить плюс-мінус 2.5%.
 
            Метод збору даних і опитувальник.  
Буде використана методика «таємного голосування», оскільки вона зменшує кількість відмов і суттєво підвищує надійність даних екзит-полу. 
Суть методики полягає в тому, що під час проведення опитування замість прямого запитання “Скажіть, за кого Ви проголосували?”, респондент сам заповнює анкету, що починається із цього питання. Крім цього питання там буде також запитання про стать, вікову групу, освіту,  а також за кого голосували у першому турі. При цьому респондента просять заповнити демографічні питання, але вказують, що це не обов'язково.
 
Презентація даних. Планується 3 оновлення результатів:
 - відразу по закритті виборчих дільниць на основі даних, що зібрані за дві години до закриття дільниць
-  через 3 години після закриття дільниць з додаванням даних, зібраних на дільницях, де робота тривала до закриття дільниць (теж продиктованих телефоном);
- деталізований звіт через 5-7 днів після одержання паперових анкет з областей і їх введення.    

 


[1] Захід – Закарпатська, Волинська, Рівненська, Львівська, Івано-Франківська, Тернопільська, Чернівецька та Хмельницька області; Центр - Житомирська, Вінницька, Кіровоградська, Черкаська, Полтавська, Сумська, Чернігівська, Київська області і місто Київ; Південь  – АР Крим, Одеська, Миколаївська, Херсонська, Запорізька і Дніпропетровська області; Схід - Харківська, Донецька і Луганська області
 

 


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
______________________________________________________________________________________________

Національний екзит-пол під час 1 туру виборів Президента України 17 січня  2010 року.

 

Екзит-пол під час виборів Президента України 17 січня 2010 року  проводитимуть дві компанії – Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) і Центр Разумкова, координацію їх робіт, наукове керівництво і розробку вибірки буде здійснювати КМІС. Головний фінансовий і медійний менеджмент екзит-полу буде здійснювати Центр «Демократичні ініціативи».
 
 

Вибірка. Генеральна сукупність екзит-полу – виборці, які проголосували на виборчих дільницях на території України (крім спеціальних дільниць). Вибірка буде репрезентативною  для України в цілому й для її 4 регіонів (Захід, Центр, Схід, Південь ). Вибірка є двоступеневою кластерною, на першій ступені з кожної області, пропорційно кількості дільниць у цій області, відбираються виборчі дільниці з рівною ймовірністю, на другій ступені проводиться систематичний (покроковий відбір) виборців на виборчій дільниці. Буде використовуватися постійний крок відбору протягом дня проведення виборів.
 

Кількість виборчих дільниць – 240 (по 120 для кожної дослідницької компанії).
 

Обсяг вибірки – близько 12000 респондентів (в залежності від явки)
 

Середня кількість опитаних на кожній дільниці – приблизно 50 виборців.
 
Кількість інтерв’юерів.

На кожній виборчій дільниці буде працювати 2-3 чоловік, усього буде задіяно близько 500 інтерв'юерів, які пройдуть спеціальне навчання.
 

Похибка вибірки. Статистична похибка вибірки з врахуванням дизайн-ефекту не перевищує 1.3%, але є ще систематичні похибки, які залежать від різних факторів (включаючи погодні умови) і їх важко оцінити. Виходячи з досвіду попередніх екзит-полів, що були проведені за такою самою методологією, ми припускаємо, що помилка вибірки не перевищить 2.5% для лідерів (Партії Регіонів і БЮТ) і буде в межах 0.5-1.5% для інших партій і блоків. У дострокових парламентських виборах 2007 року максимальна помилка вибірки для всіх партій не перевищувала 1.1%.
 
            Метод збору даних і опитувальник. 

Ми пропонуємо використовувати методику «таємного голосування», оскільки вона зменшує кількість відмов і суттєво підвищує надійність даних екзит-полу.

Суть методики полягає в тому, що під час проведення опитування замість прямого запитання “Скажіть, за кого Ви проголосували?”, респондент сам заповнює анкету, що починається із цього питання. Крім цього питання там буде також запитання про стать, вікову групу, освіту, час прийняття рішення за кого голосувати. При цьому респондента просять заповнити демографічні питання, але вказують, що це не обов'язково.
 
 
Презентація даних. Планується 3 оновлення результатів:

 - відразу по закритті виборчих дільниць на основі даних, що зібрані за дві години до закриття дільниць

-  через 3 години після закриття дільниць з додаванням даних, зібраних на дільницях, де робота тривала закриття дільниць (теж продиктованих телефоном);

- деталізований звіт через 5-7 днів після одержання паперових анкет з областей і їх введення.
                        

Захід – Закарпатська, Волинська, РівненсМетодологіяька, Львівська, Івано-Франківська, Тернопільська, Чернівецька та Хмельницька області; Центр - Житомирська, Вінницька, Кіровоградська, Черкаська, Полтавська, Сумська, Чернігівська, Київська області і місто Київ; Південь  – АР Крим, Одеська, Миколаївська, Херсонська, Запорізька і Дніпропетровська області; Схід - Харківська, Донецька і Луганська області
 

Підтримай Національний екзит-пол’2010

Коментарі